zandpoortvest 10
be 2800 mechelen
t +32 15 336 336
m (b) +32 478 811 441
m (d) +32 475 477 478

Jenny Watson: selected works

Art Brussels 2019

A Little Girl in Handcuffs, 2019, double painting, acrylic on italian wool, attached double page of a book on italian wool, 140 x 180 cm [diptych]

 

Walking the Dog [Rome], 2019, double painting, acrylic on italian wool, attached found glove on red italian wool, 140 x 180 cm

 

 

Serie "Foglio", 2019, acrylic on Italian road map, 50 x 110 cm , all realised in Rome, January 2019

Cat with Red Ball

Couple

Covered Horse

Horse on a Table

Mother and Child

Polizia on Black Horse

 

 

Jenny Watson in 'Fringe', Museum Dhondt-Dhaenens in Deurle, 
with William N. Copley & Saskia Pintelon, 27 January - 26 May 2019

click here for installation views

 

 

The Pretty Face of Domesticity, 105 x 145 cm, 2014, oilpaint on fabric, price by request

 

 

Garden of Eden, 2014, 140 x 280 cm, oilpaint on fabric

 

 

Tutu Much, 2011, acrylic on rabbit skin glue primed deck chair canvas + acrylic on oval stretcher & text panel 20 x 15 cm 'Tutu Much', 130 x 120 cm

 

 

Fischnet Stockings, 2011, acrylic on rabbit skin glue primed deck chair canvas + acrylic on oval stretcher & text panel 20 x 15 cm, 120 x 60 cm

 

 

Girl in a Black Dress, 2011, acrylic on rabbit skin glue, primed muslin with back piece and front piece and wetting box, 105 x 78 cm

 

 

Domestication, 2011, acrylic on rabbit skin glue primed muslin and back piece and front piece and Thai silk bow, 140 x 87 cm

 

 

 

Man in a Coat, 2011, acrylic on rabbit skin glue primed striped chiffon with front piece and back piece & netting bow, 60 x 55 cm

 

Appaloosa from the Back, 2011, acrylic on rabbit skin glue primed printed voile with back piece and front piece and cotton bow, 65 x 45 cm

 

 

 

The Seven Ages of a Playboy Bunny, 1998 oil drawings on white Vietnamese cotton + text panels

 

The Seven Ages of a Playboy Bunny: 19 Feb. 1998 Hanoi, 1998 oil drawing on white Vietnamese cotton + text panel, 102 x 66 cm

 

 



The Seven Ages of a Playboy Bunny: May 2, 2008 Kiev, 1998, oil drawing on white Vietnamese cotton + text panel, 135 x 84 cm

 



The Seven Ages of a Playboy Bunny: September 11, 2058 Beijing, oil drawing on white Vietnamese cotton + text panel, 102 x 66 cm

 

Animal Husbrandry, 1992, oil on velvet with ribbon & false horse tail + text panel Ï feel like when Mum caught us smoking, as kids, 149 x 75 cm

 

 

Cobweb Tattoo, 1996,mixed media on fabric + text panel, 143 x 125 cm

click here for installation views in Museum Dhondt-Dhaenens, January 2019

 

Garden of Eden & Child's Play, galerie Transit, 2/11 - 14/12/2014

Jenny Watson was born in Melbourne, Australia in 1951. She majored in painting and later took an Education qualification. She always creates works which reflect what is on her mind, memories of childhood and her relation to the outside world. She often paints on colourful and patterned fabric or linen and also makes works on paper. More specifically she paints animals and situations she directly experiences and memories from her suburban Australian upbringing. Up to this point in her career she has had sixty solo exhibitions in Australia, as well as more than fifty solo exhibitions in Europe, Asia, India, New Zealand and the United States. She was the Australian representative in the 1993 Venice Biennale. In Japan, she had the exhibition entitled "Child's Play" at Art Gallery, Yokohama Museum of Art in 2003, shown here again. The new works exhibited in Transit gallery were made at CAMAC, Marnay-sur-Seine, France in July and August 2014, using locally sourced fabrics such as red and maroon furnishing fabric, chiffons, and voiles.

Rock Star, 135 x 105 cm, 2014, oilpaint on canvas, collection MOMA Sydney, Australia

 

Jenny Watson is geboren in Australië in 1951 en behaalde een master in de schilderkunst. In haar werk creëert ze reflecties van hetgene dat zich zowel in haar hoofd afspeelt, als herinneringen aan haar jeugd en relaties met de buitenwereld. Meestal schildert ze op kleurrijk gedessineerde stof en linnen, maar ze maakt eveneens werk op papier. In het bijzonder schildert ze dieren, situaties die zij rechtstreeks ervaart en haar herinneringen aan haar voorstedelijke opvoeding in Australië. Tot zover bestaat haar carrière uit zestig solotentoonstellingen in Australië, alsook meer dan vijftig solotentoonstellingen in Europa, Azië, India, Nieuw-Zeeland en de Verenigde Staten. Verder vertegenwoordigde ze Australië in 1993 op de Biënnale van Venetië en ontving ze verscheidene onderscheidingen en prijzen. In Japan had ze een tentoonstelling Child’s Play in het Yokohoma Museum of Art in 2003, die nu opnieuw in galerie Transit wordt getoond. Child”s Play was geïnspireerd op Jenny Watson’s eerdere bezoek aan Japan, waarbij ze geïntrigeerd was door de obsessie voor ‘kawaii’ objecten en afbeeldingen uit de populaire Japanse cultuur. Zo tracht ze deze obsessie te koppelen aan haar herinneringen uit haar jeugd. Hiernaast toont galerie Transit Garden of Eden, nieuwe werken die gemaakt zijn tijdens een artist-in-residence in CAMAC, Marnay-sur-Seine te Frankrijk in juli en augustus 2014. Hiervoor gebruikte ze lokaal geproduceerde stoffen zoals rode en donkerrode meubelstof, chiffons en voiles.

 

 

D.ART Mechelen 2014: My Deconstructing Diary | 25 - 29 June 2014 | D.ART,
Arme Clarenstraat 14, Mechelen | meer informatie

Galerie Transit presenteert Jenny Watson (1951, Australië), ‘My Deconstructed Diary’.

‘Op het eerste gezicht lijken de kunstwerken van Jenny Watson naïeve prenten en hebben ze iets van mooie kindertekeningen, oppervlakkig gezien althans. Desalniettemin is de gekende uitspraak “dat kan ik ook” hier helemaal niet van toepassing. Daarvoor bezitten deze werken een al te sterke gelaagdheid; een innerlijke spanning, die de kijker psychologisch aangrijpt en ontwapenend ondervraagt. Ook zijn ze daarvoor veel te harmonieus uitgebalanceerd. Tegenover de monumentaliteit van het visuele krijgen we de anekdotiek van de tekst. Het beeld als statisch gegeven en de tekst als handeling, als ritueel in een symmetrisch samenspel.’ (Jan Hoet, 2006)

Galerie Transit tijdelijk in : Arme Clarenstraat 14, 2800 Mechelen

 

Art Brussels 2014

Jenny Watson

Listening to Records, early 60's, 120 x 150 cm & 25 x 20 [2x] cm, 2004, acrylic on rabbit skin glue pained french damask + 2 textpanels, acrylic on prepared panel

 

 

Art Brussels 2013

Jenny Watson

I've Got a Dirty Pig on my Mind, 100 x 100 cm & textpanel 18 x 18 cm, 2013

 

Also on view at our booth: a rare selection of drawings from 1995 around the theme 'Tattoo'

 

Art Brussels 2012

Jenny Watson

Self Portrait at 17, 130 x 130cm, 2012, oil on japanese fabric grounded with rabbit skin glue

 

'Mindchatter', new edition:


Jenny Watson, Mindchatter, 2010 Jenny Watson, Mindchatter Jenny Watson, Mindchatter

Stoneprint on Indian Cotton, 77 x 57 cm, every print on different fabric, ed 50, price by request

 

 

American Idyll 2009

 

Jenny Watson

'Baryshnikov [Triptychon'], each piece 190 x 110 cm, 2009, acryl on rabbit skin glue primed cotton, gaffer, tape, ribbon and objects

 

 

 

Jenny Watson

Toddler with Lolly Pop, 190 x 110 cm, 2009, Acrylic on rabbit skin glue primed Bambi print cotton + vintage American ceramic rooster

 

Jenny Watson

Woman in the Snow, 190 x 110 cm, 2009, Acrylic on rabbit skin glue primed cotton + ribbon

 

Jenny Watson

Woman Watering a Poplant, 190 x 110 cm, 2009, Acrylic on rabbit skin glue primed cotton + 2 vintage American wooden ducks

 

Jenny Watson

Woman in a Blindfold, 77 x 56 cm, 2009, two color lithograph, handcolored

 

 

Art Brussels 2009

 

Jenny Watson 2009

Between Duesseldorf and Cologne, 2009

 

 

Art Brussels 2008

..

acrylic on cotton, stretched, with small plastic horse, 2007, 130 x 90 cm

 

 

Material Evidence

Jenny Watson

private collection

 

Jenny Watson has made a selection of 11 works on fabric 1981 - 2005

click here for all images of the works

 

 

vintage paintings

Transit has been working for over twelve years with the australian artist Jenny Watson. This exhibition focusses on selected older paintings that were send over from New York and Brisbane, together with a series of new watercolours.
Watsons work deconstructs the painting by juxtaposing an -at first sight- simple image with a more ellaborate content that is written on a separate textpanel or evoced by a object (a toy piece, a bowler hat, a horse tail, ...)

ARTISTNAMEARTISTNAME

ARTISTNAMEARTISTNAMEARTISTNAMEARTISTNAME

for more vintage works click here

 

 

new watercolours

ARTISTNAME